Izložba fotografa Narcisa Contrerasa Rat u Siriji: Dnevnik bola

narciso_contreras_posterU subotu 29. novembra 2014. godine u 14.00 u Galeriji 11/07/95 otvorena je izložba fotografija Syria's War: A Journal of Pain autora Narcisa Contrerasa, dobitnika Pulitzerove nagrade za fotografiju 2013. godine. Izložbu su osim autora, otvorili nekadašnji urednik sarajevskog dnevnika Oslobođenje, dugogodišnji dopisnik sa Bliskog istoka Zlatko Dizdarević, i Paul Lowe, nagrađivani fotograf i predavač na Univerzitetu umjetnosti u Londonu.

U seriji fotografija snimljenih u Siriji, i to na područjima koje kontroliraju pobunjeničke grupe, Narciso Contreras nudi nam uvid u problematiku sirijskog rata i isječke iz svakodnevice sirijskog naroda. Scene patnje, bola i razaranja svjedoče o jednom od najdestruktivnijih sukoba na Bliskom istoku. Podsjetimo, u protekle tri godine sukoba između vojske predsjednika Bashara al-Assada i pobunjeničkih grupa stradalo je skoro 200.000 osoba, a više od sedam miliona ljudi bilo je primorano da izbjegnu iz svojih domova usljed potpunog uništenja njihovih naselja. Ovom izložbom, simbolično nazvanom Syria’s War: A journal of Pain, tematizira se i dokumentira sirijski rat,  a istovremeno autor nastoji razotkriti sam mit o ratu, fokusirajući sa na to kako rat uništava život običnih ljudi – civila.

Prilikom otvaranja izložbe g. Contreras je rekao:

Izuzetno mi je važno što sam bio u prilici da dođem u Sarajevo i da moja izložba bude priređena i otvorena baš na ovom mjestu, jer prikazuje slike koje se tako lako mogu povezati sa patnjom i bolom od prije 20 godina u ovom gradu.

Zlatko Dizdarević je istakao da je jako bitno shvatiti da sirijska priča nije isključivo sirijska priča i da drama sirijske priče nije započela u toj zemlji:

Sirijska priča je dio jednog velikog međunarodnog i regionalnog konteksta, koji treba shvatiti i o kojem treba imati malo drugačija saznanja od onih što nam se nude u svijetu.”

Paul Lowe naglasio je da Contrerasove fotografije svjedoče o hrabrosti autora, koji se uvijek iznova vraćao na teren: “Potreban je uistinu snažan pristup i isto tavko oko da se snime te fotografije. U vremenu kad svi imamo fotografske aparate, kad svi imamo mobitele, ovo  je pokazatelj da nam treba profesionalac koji svemu pristupa sa novinarskog stanovišta.”