Antimasonski plakati
Izložba Antimasonski plakati obuhvaća 17 originalnih njemačkih nacističkih propagandnih plakata dizajniranih za Srbiju u Drugom svjetskom ratu. Plakati se danas nalaze u vlasništvu svjetski poznatog dizajnera Mirka Ilića.
Veliku antimasonsku izložbu u Beogradu naručila je nacistička njemačka vlada neposredno pred Drugi svjetski rat, s ciljem da se prodube već postojeći negativni stereotipi o Jevrejima. Izložbu je tada podržala i pronacistički orijentirana vlast, na čelu sa Milanom Nedićem. Izložba je imala namjeru da ojača i produbi mržnju prema Jevrejima i stvori sliku Jevreja kao neprijatelja.
Najznačajniji osvrt na izložbu dao je Steven Heller, jedan od najistaknutijih američkih grafičkih dizajnera, teoretičara i kritičara. Heller ukazuje na to da je “ključna tema izložbe bila uvriježena krvna kleveta, navodna jevrejska (u ovom slučaju jevrejsko-komunističko-masonska) zavjera o dominaciji svijeta. Pored same izložbe, postojala je i ogromna količina propagandnog materijala: više od 200.000 različitih brošura, 60.000 plakata, 100.000 letaka, 108.000 primjeraka devet različitih vrsta ilustrovanih koverata, 176 filmskih isječaka, četiri poštanske marke itd. Velikoj laži bilo je lakše povjerovati kada je bila prisutna posvuda“.
Više od sedamdeset godina kasnije, ova izložba ukazuje na to kako umjetnost, a posebno forma plakata, često može biti u službi propagande a u ovom slučaju pokazuje i koliko je antisemitizam bio kulturološki zasnovan i osmišljen.
Izložba je održana u sklopu Festivala tolerancije u Sarajevu, a organizatori su Zagreb Jewish Film Festival, Galerija 11/07/95 i SOS Dizajn Festival, uz podršku g. Mirka Ilića, te američke neprofitne organizacije AIC Foundation Inc.