Predavanje Rona Haviva: Ne u naše ime

Young girls leave an IDP camp to gather firewood for their families. For some the work will take over 7 hours and lead them past government checkpoints and leave them exposed to attacks.

U ponedjeljak, 11. maja 2015. godine u 12.00 sati Ron Haviv, svjetski poznati i nagrađivani fotograf, održao je studentima Akademije Likovnih umjetnosti u Sarajevu predavanje pod naslovom Ne u naše ime. Kroz prizmu svoga rada u konfliktnim područjima širom svijeta Ron Haviv je govorio o ulozi fotografa, posmatrača i učesnika događaja koji se kreću od rata u Bosni i Hercegovini do tzv. arapskog proljeća.

Ahmed Burić, novinar i književnik, istakao je kako je Ron Haviv “sasvim sigurno najbolji izbor za obilježavanje dvadeset godina Srebrenice i završetka rata. Njegov rad na ratištima s područja bivše Jugoslavije u dobroj je mjeri pokazao svijetu šta se zapravo događalo u toj zemlji. U vremenima u kojima nema previše heroja, Havivove fotografije pokazuju da je i u najtežim trenucima trebalo ostati umjetnik i držati se svojih estetskih principa – a to je značilo prići blizu, ponekad i preblizu, i iz prve ruke uslikati neke od najupečatljivijih fotografija nastalih u balkanskim devedesetim.”

Bojan Hadžihalilović, je u ime Akademije likovnih umjetnosti u Sarajevu rekao da je ovo jedno od onih predavanja koja mijenjaju živote. Istakao je da je počastvovan dolaskom gosta, koji je u dobroj mjeri promijenio shvatanje fotografije, kako u medijskom, tako i u estetskom smislu.

Studentima i studenticima Akademije likovnih umjetnosti su, u ime Galerije 11/07/95 i Ambasade SAD-a u BiH, podijeljeni primjerci Havivog kataloga Blood and Honey: A Balkan War Journal koji sadrži fotografije nastale tokom devedesetih godina na području bivše Jugoslavije, a koje će od sutra biti izložene u Galeriji 11/07/95.

Govoreći o moći i utjecaju fotografije kroz prizmu svog dugogodišnjeg rada, g. Haviv je povodom predavanja istakao da je za njega pokazati svoj rad ponovo na Balkanu bilo “otkrivajuće iskustvo” skoro u istoj mjeri u kojoj je to bilo iskustvo snimanja ovih fotografija.